poniedziałek, 3 marca 2014

Sam na sam z Ospą








Pierwsze 3 dni tej choroby są najgorsze, ponieważ wtedy ma się gorączkę i pojawiają się bąble. Miałem taką gorączkę, że aż nie mogłem grać na komputerze. Miałem też bąble na palcach, więc nie mogłem klikać. Bąble wyglądają tak jak na obrazku, w środku mają wodę. Te bąble potem zmieniają się w krosty i bardzo swędzą, ale radze Wam ich nie drapać. Jak zdrapiecie jakąś krostę albo bąbel, to Wam zostanie dziura. Czasami warto zachorować na ospę, bo wtedy siedzi się dwa tygodnie w domu. Ja i mój kolega mamy farta, bo razem zachorowaliśmy i możemy się łączyć przez PSP. Dzisiaj przechodzę już drugi tydzień i nie jest tak źle. Moja mama  ma ospę od 3 tygodni i jeszcze ma krosty. Ospę przechodzi się 2 tygodnie, 4 najdłużej a do szkoły idzie się po 2 tygodniach.










Tak wygląda wirus ospy, który jest w ciele i wywołuje chorobę. Mi to przypomina zabawki dla psów, napiszcie w komentarzach co Wam to przypomina. Ospa to bardzo zakaźna choroba, wirus ospy nazywa się VZV. Zakażenie wirusem następuje drogą kropelkową (wystarczy przebywać w tym samym pokoju co chory) lub poprzez bezpośredni kontakt z chorym, czyli np. nie wolno dotykać chorego. Okres wykluwania choroby wynosi od 11 do 21 dni, a okres zarażania od 1 do 3 dni przed wystąpieniem wysypki aż do momentu, kiedy zrobią się strupki (strupy powstają zazwyczaj po 7 dniach od momentu wystąpienia wysypu bąbli).
Spodziewam się, że mogłem zarazić kilka osób w klasie. Piszę ten post, żeby ich uświadomić, jak to jest mieć ospę. Nie jest to takie straszne. Napiszcie w komentarzach czy, przechodziliście już ospę wcześniej.    

1 komentarz:

  1. hehe jakoś nikt nie napisał komentarza ale jest to bardzo pouczający post. cóż te bakterie przypominają mi małe planety na których rosną grzyby. hi hi hi hi hi hi hi hi!

    OdpowiedzUsuń